Mission Accomplished!

“Wanneer ga je ook al weer weg?” vroeg mijn collega me deze week. “Vanaf 1 mei start ik in een nieuwe opdracht” antwoordde ik, wat al over acht weken blijkt te zijn. Wat die nieuwe traineeopdracht moet worden, weet ik nog niet. Ik weet wel wat ik wil in een plek, maar ik weet niet precies in welke functies ik dat kan vinden. Daarom ben ik een zoektocht gestart naar functies die passen bij mijn eigenschappen en kwaliteiten, maar dit blijkt lastiger dan ik dacht. Ik denk dat je het zou kunnen vergelijken met het kopen van een spijkerbroek. Als je er geen nodig hebt dan kom je in elke winkel er wel een tegen die goed past en die je daarom wel zou willen hebben, maar zodra je er een nodig hebt, zijn ze nergens te vinden.

Ik heb geleerd in deze opdracht dat ik verandermanagement erg leuk en interessant vind. De status quo analyseren, een creatieve oplossing verzinnen om de situatie te verbeteren en mensen beïnvloeden en meenemen in een verandering, dat is wat ik zoek. Ook een functie als ideeënfabriek spreekt me aan (lees: aan de lopende band brainstormen/ideeën en oplossingen verzinnen voor complexe problemen), maar van deze functie lijkt niemand in mijn omgeving van te hebben gehoord helaas. Wellicht moet het een interne consultancy opdracht worden, misschien komt dat nog het dichtst bij.

Een gekke gewaarwording wellicht als mijn vorige blog je nog in het geheugen staat, waarin ik mezelf voornam om te leren overtuigen en beïnvloeden en de angst die ik daarbij voelde los te laten. Na mijn blog heb ik voor mezelf de knop om kunnen zetten en ik haal sindsdien veel energie uit het beïnvloeden van anderen en de angst wegnemen voor verandering, zeker ook omdat hier soms wel wat creativiteit bij komt kijken. Mede hierom kijk ik terug op een zeer geslaagde tweede traineeopdracht, waarbij ik mijn leerdoel (effectief beïnvloeden) heb behaald!

Leave a Reply

