Undercover bij de TU Delft

Drie weken geleden sloot ik mijn eerste opdracht af bij HR-beleid (Erasmus Universiteit Rotterdam), klaar voor vakantie! Op naar Londen en Portugal om na de citytrip heerlijk bij te komen op een Portugees strand aan de Atlantische Oceaan, even lekker weg van alles.

Nu, drie weken en een voedselvergiftiging later waan ik me weer in de hectiek van alledag. Het is 1 september, het academisch jaar 2014-2015 is officieel begonnen. Hordes studenten vliegen over de gang van mijn nieuwe werkplek. Om de zoveel minuten hoor ik een ouderejaarsstudent, over het algemeen uitgedost met een echte brakke studentenstem, zeggen ‘ Kijk en hier zit de studieadviseur, voor als je problemen met je studie hebt zeg maar’. Mijn nieuwe collega’s lopen in en uit, soms gestrest, soms in een poging om vijftig lunchpakketjes weg te brengen. Mijn nieuwe leidinggevende nodigde me uit om samen even bij een van de introducties te gaan kijken, waarbij ik nog grapte dat ik wel undercover mee kon als student. Mijn grap werd bevestigd toen een vermoedelijk tweedejaarsstudent aan me vroeg of ik ook een eerstejaarsstudent was alvorens me een kaartje te willen overhandigen. Zoals mijn nieuwe leidinggevende al zei: NEE! Over eerstejaarsstudenten gesproken, het schijnt dat een aantal weken terug er een slapend in zijn ondergoed voor de deur van mijn kantoor is gevonden.

Waar ben ik terecht gekomen?

Op de TU Delft. Faculteit Civiele techniek en Geowetenschappen (CiTG) bij de afdeling Onderwijs en Studentzaken om precies te zijn. Hier ga ik me bezighouden met het onderzoeken van de efficiency van kwaliteitszorgsystemen van onderwijs en de onderwijs ondersteunende processen. Een ontzettend gave, uitdagende opdracht vind ik zelf. Elke maand stationeer ik me op een andere subafdeling en loop ik mee om te onderzoeken en te ervaren of de werkprocessen nog efficiënter kunnen worden ingericht. Het voelt als undercover gaan bij mijn eigen afdeling. Helaas kan ik, nu ik me heb voorgesteld, mijn dekmantel als eerstejaarsstudent wel vergeten.

Leave a Reply

