Keppurzinin

IMG_20140108_105356D’r zijn van die dagen
Dan maakt ‘t niets uit
Of ‘t nu regent of dat de zon schijnt
Ik moet alsmaar om alles lachen
Ik weet niet hoe het komt
Maar wat je me ook vraagt
Ik vind ’t allemaal oke!

Twee weken geleden was ik op bezoek bij de P&O afdeling van de Faculteit Wiskunde en Natuurwetenschappen in het kader van mijn evaluatie van de interne stages. Het gesprek was leuk en verliep sneller dan gedacht. Met nog anderhalf uur op de klok besloot ik te gaan flexwerken op de faculteit. Meteen een mooie gelegenheid om nader kennis te maken met een P&O adviseur die ik bijna wekelijks spreek, maar nog nooit had ontmoet.

De P&O adviseur in kwestie was meteen enthousiast: “Ah! Jij bent nou Rianne. Een van de nieuwe trainee van de LDE-lichting. Wat goed dat je hier bent. Ja, ik zat in de selectiecommissie dus ik weet wat voor procedure je hebt moeten doorlopen. Vertel eens over jezelf!”. Geënthousiasmeerd begon ik te vertellen over mijzelf, mijn sport en mijn opleidingen. Waarop hij weer enthousiast reageerde: persuasieve communicatie? Dan moeten wij eens praten!

Wat blijkt, momenteel werkt hij voor PhD-ers aan een workshop voor een beursaanvraag.  Als PhD-er heb je een goed idee, een goed onderzoek. Maar hoe verkoop je jouw onderzoek? Hoe overtuig jij je publiek en sleep je een beurs in de wacht? Daar komt mijn kennis van persuasieve communicatie goed van pas. Al snel was de afspraak gemaakt: ik help hem met de workshop, hij mij met mijn presentatieskills. Sinds ons gesprek kan ik niet wachten om in mijn bureaula te duiken om de juiste artikelen en readers op te zoeken en te gaan typen. Dat eigenlijk het weekend te lang duurt en het moeite kost om mijn laptop niet aan te zetten en lekker te gaan schrijven.

Raar he?
Vreselijk raar he?
Dat ik zo lekker, lekker, lekker, lekker zit in m’n vel.
‘t Is geen berenvel m’n vel.
Geen konijnenvel m’n vel.
Geen krokodillenvel.
Nee, ‘t is doodgewoon m’n eigen vel.

(Keppurzinnin – Kinderen voor Kinderen 17)

Leave a Reply

